Internauci czytają coraz więcej książek

Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2014 roku – wynika z badań IMM. Przyczynia się to do promocji czytelnictwa. Publikacje internautów mogły zostać wyświetlone przez innych potencjalnych czytelników 44 mln razy. Najchętniej czytamy w domu, częściej w łóżku niż w fotelu, a niezbędnym dodatkiem do lektury jest kawa.

 Z najnowszego badania IMM wynika, że w ciągu dwóch ostatnich lat deklaracje czytelnictwa w mediach społecznościowych wzrosły aż dwukrotnie. Takich publikacji od stycznia do września 2016 roku było 58 tys. – mówi agencji Newseria Biznes Monika Tomsia, PR manager w IMM.

Z danych IMM wynika, że w 2014 roku od stycznia do września pojawiło się 25 tys. deklaracji czytelnictwa. W tym samym okresie 2015 roku było ich 49 tys.

Użytkownicy social mediów nie tylko coraz częściej deklarują, że czytają, lecz także przyczyniają się do promocji czytelnictwa, docierając coraz szerzej ze swoim literackim komunikatem.

 Wszystkie publikacje, które ukazały się w tym roku, mogły zostać wyświetlone aż 44 mln razy przez potencjalnych czytelników, co jest szczególnie istotne ze względu na ideę szerzenia czytelnictwa w Polsce. Co istotne, wszystkie publikacje spotykają się z pozytywnymi reakcjami innych internautów wyrażanymi przede wszystkim przez polubienia, które stanowiły 60 proc. wszystkich interakcji – podkreśla ekspertka IMM.

Nie ma złej pory na czytanie książek, jednak internauci najchętniej zajmują się ulubioną lekturą o poranku (5,5 tys. wzmianek) i wieczorem (5,3 tys.). Nieco mniej jest nocnych marków, którzy pochwalili się w social mediach, że czytają w nocy (2,6 tys. wzmianek). Najmniej okazji do czytania pojawia się po południu (500 informacji).

 Najchętniej czytamy w domowym zaciszu. Słowo „dom” pojawiło się w 60 proc. wszystkich publikacji związanych z najdogodniejszą lokalizacją na oddanie się lekturze – wskazuje Monika Tomsia.

Książka kojarzy się internautom z wypoczynkiem. Może właśnie dlatego to łóżko (2,7 tys. wzmianek) jest wskazywane jako najwygodniejsze miejsce do czytania. Nieco rzadziej czytelnicy zasiadają w fotelu (1 tys. wzmianek) i na kanapie (800 informacji), a amatorzy relaksującej kąpieli z książką opisali swoje zwyczaje ok. 500 razy.

– Na drugim miejscu wśród dogodnych lokalizacji do czytania, z 30-proc. udziałem, znalazły się środki transportu jak metro, pociąg, tramwaj, na kolejnych pozycjach kawiarnie i parki – wymienia przedstawicielka IMM.

Kawiarnia i park mają tylko po 5 proc. udziału, ale sama kawa pojawiała się we wpisach social mediowych znacznie częściej (2,8 tys. razy) jako niezbędny dodatek do książki. Takie połączenie wpisuje się w strategię marketingową wielu kawiarni połączonych z księgarnią lub czytelnią.

 Informacje, które można znaleźć w social mediach na temat czytelników, mogą być bardzo przydatne wydawcom do planowania ich komunikacji względem czytelników, aby jak najlepiej dostosować swoją ofertę do potrzeb potencjalnych klientów – podkreśla Tomsia.

Wytrwali czytelnicy ulubioną lekturę zabierają ze sobą na wyjazdy w góry czy nad wodę. Obie lokalizacje zostały wspomniane po 1,3 tys. razy.

 Literaturze towarzyszą też dwie inne sztuki – film i muzyka. Film najczęściej pojawia się w kontekście ekranizacji książki i oceny ze strony internautów, czy to lepsza wersja od oryginału. Muzyka z kolei pojawia się bardziej w formie akompaniamentu do książki – podkreśla Monika Tomsia.

Previous Młodzi kierowcy spowodowali w ubiegłym roku ponad 5,5 tys. wypadków
Next Od września 2017 r. szkoły mają mieć możliwość wyboru podręcznika

Może to Ci się spodoba

„Koncert Fundacja Polsat – Jesteśmy dla Dzieci”, czyli Dzień Dziecka w Skierniewicach

W niedzielę, 29 maja o godz. 20.00, podczas Koncertu „Fundacja Polsat – Jesteśmy dla Dzieci” z okazji Dnia Dziecka, widzowie Telewizji Polsat będą mogli posłuchać największych przebojów gwiazd polskiej sceny

II ES Jazz Festival

2 i 3 grudnia w odnowionej Sali Strakacza skierniewickiego Centrum Kultury i Sztuki szykuje się nie lada gratka dla wielbicieli jazzu. Zapraszamy na II ES Jazz Festival. W dwudniowym programie

Obchody 232. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja

Skierniewiczanie tradycyjnie będą mieli możliwość wspólnego świętowania obchodów rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. W tym roku już po raz 232. będziemy wspominali ten ważny historyczny fakt. Podobnie jak w latach poprzednich

Zapraszamy do Miasta Świętego Mikołaja

Miasto Świętego Mikołaja powraca! Rodzinne wydarzenie w sercu Skierniewic po raz kolejny umili mieszkańcom przedświąteczny weekend.  Przedświąteczny czas dla bardzo wielu osób jest wyjątkowo zabiegany. Ostatnie przygotowania, świąteczne porządki czy

Wakacyjne plenery artystyczne z Anną Lewandowską – Pejzaż skierniewicki – Cz. V

 21 Sierpnia 2021 10:00 – 14:00 Miejsce: Zalew Zadębie w Skierniewicach Organizator: Muzeum Historyczne Skierniewic Kontakt: https://fb.me/e/1MlhXyASB Udział: Płatny Koszt udziału: 60 PLN Serdecznie zapraszamy dzieci, młodzież oraz osoby dorosłe

Noc Muzeów w Skierniewicach już 14 maja

Kolejna odsłona skierniewickiej Nocy Muzeów zbliża się wielkim krokami. 14 maja będziemy mogli odwiedzić popularne instytucje kultury pod osłoną nocy. Obiekty będą otwarte między godziną 18:00, a 24:00. Noc Muzeów

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź