80 proc. Polaków skarży się na ból pleców

Osiem godzin w pracy w pozycji siedzącej, odpoczynek przed telewizorem, częste korzystanie z samochodu i dźwiganie zakupów mogą skutkować uciążliwymi bólami pleców. Z tym problemem może się zmagać nawet 8 na 10 Polaków. Zdaniem instruktorów remedium na te dolegliwości jest joga. Odpowiednio dobrane i prawidłowo wykonywane ćwiczenia to masaż dla kręgosłupa i mięśni.

Ze statystyk wynika, że 80 proc. osób doświadczyło bądź doświadcza bólu pleców. Szacuje się także, że mniej więcej jedna na pięć dorosłych osób cierpi na przewlekły ból, który trwa dłużej niż 3 miesiące. Najczęstszymi dolegliwościami są skrzywienia kręgosłupa, bóle w odcinku szyjnym, piersiowym i lędźwiowym oraz przepukliny. Częstym problemem jest też słabo rozwinięta tylna część ciała (odcinek lędźwiowo-krzyżowy, mięśnie pośladkowe, tylna część ud), co utrudnia siady z prostymi plecami i powoduje bóle kręgosłupa.

– Ból pleców jest bardzo powszechnym zjawiskiem, a wręcz problemem społecznym w obecnych czasach. Ból pleców dotyka osoby przede wszystkim po trzydziestym roku życia, a nasila się między 41 a 50 rokiem życia. Są różne przyczyny bólu pleców, po pierwsze przebyte urazy kręgosłupa, schorzenia, a po drugie siedzący tryb życia – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Małgorzata Baranowska ze Szkoły jogi Halasana.

Osobom, które spędzają przy biurku 8–10 godzin dziennie i ich głównym środkiem transportu jest samochód instruktorzy polecają ćwiczenia jogi. Na kręgosłup szczególnie korzystnie wpływają asany. Dzięki czynnej pracy mięśni następuje jego wydłużanie i zwiększenie ruchomości we wszystkich płaszczyznach. Redukowane jest nadmierne napięcie stawów międzykręgowych i głębokich mięśni grzbietu.

 Osoby, które spędzają większość czasu, siedząc, często mają poskracane mięśnie nóg, zaokrąglone plecy, nadmiernie rozciągnięte mięśnie grzbietu i przykurczoną klatkę piersiową. Przykurczona klatka piersiowa wpływa na jakość oddechu, na zmniejszenie pojemności życiowej. Mogą się też pojawiać bóle w klatce piersiowej związane z nadmiernymi przykurczami, a z drugiej strony z nadmiernie rozciągniętymi mięśniami pleców, które kształtują gorset mięśniowy – tłumaczy Małgorzata Baranowska.

Na kręgosłup w sposób szczególny działają asany oparte o skręt, rotacje. Dzięki nim staje się on bardziej elastyczny w płaszczyźnie poprzecznej, poprawia się jego ukrwienie i następuje masaż korzeni nerwowych. Podobnie działają pozycje wyprostne, czyli wygięcia w tył. Przede wszystkim działają one wzmacniająco na mięśnie przykręgosłupowe.

 Dzięki ćwiczeniom jogi, które są dosyć statyczne i wysiłkowe, można pobudzić mięśnie głębokie przykręgosłupowe, zwiększyć ruchomość stawów międzykręgowych i dostarczyć więcej krwi do krążków międzykręgowych, które tworzą budulec kręgosłupa. Dzięki takim ćwiczeniom zakończenia nerwowe w obrębie kręgosłupa są pobudzane, więc krótko mówiąc, ćwiczenie jogi to taki masaż dla pleców i kręgosłupa – podkreśla Małgorzata Baranowska.

W przypadku osób, które cierpią z powodu przewlekłego bólu pleców, najlepiej sprawdza się joga dla kręgosłupa.

– Te zajęcia łączą wiele stylów jogi, przede wszystkim bazując na jodze Iyengara, która jest nazwana także jogą terapeutyczną, rehabilitacyjną. Dla osób ze schorzeniami kręgosłupa nie może być ćwiczeń nadmiernie dynamicznych i obciążających. Dobrym pomysłem jest także wykorzystywanie drabinek, ponieważ w trakcie wszystkich ćwiczeń, podczas których osoba robi zwis na drabinkach, kręgosłup jest wydłużany, odciążany, wzmacniane są mięśnie okalające kolumnę kręgosłupa i dzięki temu dolegliwości bólowe ustępują – wyjaśnia Małgorzata Baranowska.

Żeby poczuć efekty, powinniśmy ćwiczyć przynajmniej raz w tygodniu, a maksymalnie trzy razy w tygodniu.

Previous Polski rynek nieruchomości handlowych atrakcyjny dla inwestorów
Next Polacy coraz wcześniej rezerwują urlopy narciarskie

Może to Ci się spodoba

Pamela Broniarek z kolejnym medalem mistrzostw Polski

Kolejny sukces zawodniczki UKS Nawa, Pameli Broniarek. Tym razem nasza triatlonistka wywalczyła brązowy krążek Mistrzostw Polski w Białymstoku.  Skierniewiczanka najszybciej pokonała dystans pływacki (1,5 km w czasie 0:23,50). Po etapie

Unia Skierniewice wiceliderem trzeciej ligi

Po czterech pierwszych kolejkach nowego sezonu, piłkarze Unii Skierniewice zajmują drugie miejsce w ligowej tabeli. Kamil Sabiłło z dorobkiem pięciu trafień jest najlepszym strzelcem rozgrywek.  Przed startem kampanii 2021/2022 zespół

Ósemka walczyła w Finałach Młodzieżowych Mistrzostw Polski w koszykówce

27-29 sierpnia w Ostrowi Mazowieckiej rozgrywane były Finały Młodzieżowych Mistrzostw Polski w Koszykówce 3×3. O tytuł Mistrza Polski rywalizowano w kategoriach U15,U17 i U23 kobiet i mężczyzn. Na boiskach można

Zapraszamy na nocny przejazd na rolkach

Czy macie plany na piątkowy wieczór? Jeśli nie to zapraszamy do udziału w kolejnej odsłonie Night Skating, czyli nocnego przejazdu na rolkach ulicami miasta. 20 sierpnia skierniewicki Ośrodek Sportu i

Najważniejsze święto siłaczy ponownie w Skierniewicach

17-19 września w Skierniewicach odbędą się XI Mistrzostwa Polski w Trójboju Siłowym Klasycznym. Polski Związek KFiTS kolejny raz wyróżnił nasze miasto, przyznając organizację imprezy najwyższej rangi.  Skierniewickie Stowarzyszenie Sportowe Wariacje

Udany początek sezonu trzecioligowej Unii

Sześć punktów zgarnęła ekipa prowadzona przez trenera Piotra Kocębę, w dwóch pierwszych kolejkach sezonu 2021/22. Skierniewiczanie po zwycięstwach nad Polonią Warszawa i Błonianką Błonie przewodzą ligowej tabeli wspólnie z Lechią

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź